onsdag 26 augusti 2009

Betting # 1

Dagens utbud av spel var inte alltför lockande med många okända blandningar utav spel. Dock lyckades jag leta fram 3st som inte är alltför dumt att lägga en mindre summa på.

Arsenal - Celtic 1
Visserligen imponerade inte Arsenal alltför mycket enligt mig i det senaste mötet mellan dessa två lag. Celtic stod för många chanser och det kändes som att Arsenal hade något tur under matchen som de faktiskt lyckades vinna med 2-0 efter bollen studsat på Gallas rygg in i målet på frispark slagen av Fabregas. Ändå tvingas jag satsa på Arsenal eftersom jag tror att de har mer att ge än förra matchen. Dessutom tror jag på ett starkt självförtroende inom laget efter 4-1 vinst mot Portsmouth tidigare i veckan.

Stuttgart - Timisoara 1
Stuttgart är ett bra lag, det finns inte mer att säga. De spelar bra och klättrar uppåt i ligatabellen i Bundesliga. Det som talar emot dagens satsning kan vara att detta är en kvalmatch för Champions league. Stuttgart vann förra mötet borta med 2-0, alltså måste Timisoara göra minst 3 mål mer än Stuttgart iag. Detta kan leda till svagt offensivt spel av Stuttgart och kanske vissa förändringar i uppställäningen. Men ändå kryssar jag en etta ikväll.

Doncaster - Tottenham 2
Jermain Defoe, spelar han vinner dem. Han har bevisat att han har vad som krävs för att lyfta Tottenham med sina 4 mål på 3 matcher. Spelar han ikväll blir det en enkel 2:a, däremot finns det vissa tveksamheter om spel men trots detta så är Tottenham det bättre laget med 3 raka öppningsvinster.

Dagens bet: 50kr
Dagens skattkista: 450kr

2 kommentarer:

  1. 1,35 på Totts? Vilket skämt! :o De fanns till 1,45 tidigare, och är definitivt inte värda ett korvöre till 1,35... Detsamma gäller de andra.

    OBS! Ta detta som konstruktiv kritik, då storfavoriter ofta är farliga spelobjekt. ;)

    SvaraRadera
  2. mm jag tar den kritiken;) Själv lite orolig över Arsenal matchen faktiskt, de spelade inte alls bra senaste gången de möttes.

    SvaraRadera